GTB en Medisch verslag

4 december 2014 - Grave, Nederland

Yankuba onderhoudt nog elke week contact met de GTB en probeert nog steeds de felbegeerde licentie binnen te krijgen. Hoe sneu is het voor hem en hoe frustrerend voor ons allen dat ze ons gewoon aan het lijntje houden. Zou een ‘donatie’ dan toch ook hier meer opgeleverd hebben? We zullen het nooit weten, want dat doen we niet.
Na een zeer bezorgde tijd, over de gezondheid van Sanna kunnen we nu zeggen dat hij goed aan het herstellen is. Hij heeft wel weer een injectie en medicijnen erbij gekregen maar hij voelt zich met de dag beter en hij heeft weer energie om in zijn shop te werken en deze verder uit te bouwen. Jippie.
Helaas is er alleen sms en telefonisch contact mogelijk en i.v.m. de kosten moeten we daar spaarzaam mee om gaan. De afgelopen tijd is dat wel wat uit de hand gelopen, maar nu het beter gaat kunnen we dat doceren.

We hebben deze week te horen gekregen wat de totale kosten zijn van de medische situatie: € 83.50, daarvoor is het volgende verkregen.

Ambulance:
drie kwartier bush weg, dan verder naar Banjul, ruim 100 km
4 dagen opname
Injecties en tabletten
Dokters bezoek
Injectie en tabletten
Aanschaf privé: thermometer en medicijnen als voorzorg voor mogelijk nieuwe aanval.

Dankzij het geld dat voor de shop op de bank stond kon deze medische hulp geboden worden. Hij is daar heel dankbaar voor en weet dat zijn leven aan een zijden draadje heeft gehangen en dat hij was overleden als het geld er niet was geweest. Bizar!
Hij heeft nu een thermometer thuis en medicijnen uit voorzorg. Zodra hij zich niet goed voelt kan hij zich tempen en bij verhoging tijdig de medicijnen nemen. Hij moet alleen leren hier goed mee om te gaan. Jan van den Boomen, de man die we met Sanna bezocht hebben, gaat in het nieuwe jaar weer voor een paar maanden naar zijn 2e thuis en hij zal kijken of Sanna er goed me omgaat en hem indien nodig hiermee begeleiden. Mooi! We zouden het graag zelf doen, maar wij zijn er weer in het najaar van 2015!

1. Martine:
    4 december 2014
    We mogen wel vermelden dat onderneemster Mulkiye Aytar (uit Nederland van Turkse oorsprong en vriendin van Martine) een grote donatie heeft gedaan om een mede-ondernemer te steunen. Hiermee kan Sanna een deel van de voorraad van de winkel financieren! :-)

Heb je huidproblemen? Littekenweefsel? Overmatige haargroei waar je vanaf wilt? Of zin een in verzorgende gezichtsbehandeling? Ga naar http://www.dansys.nl (de eerste behandelingen worden vaak vergoed vanuit je verzekering!)